St. Jacques Cafe

23 maart 2023 - Akkrum, Nederland

Wanneer je van plan bent om ooit de Camino te lopen, is het wel handig om lid te zijn van het Genootschap van Sint Jacob. Dat levert heel veel informatie op.

Op 23-03-2023 is er een informele bijeenkomst georganiseerd, waarbij ervaren en aspirant caminogangers (lopers en fietsers) met elkaar van gedachten kunnen wisselen. En natuurlijk tips en ervaringen uitruilen. Omdat deze ontmoeting redelijk dicht bij mij in de buurt is, Cafe Kromme Knillis in Akkrum, wil ik daar wel even bij aanwezig zijn. Lijkt mij zeer interessant!

KKAkkrum

Dat blijkt het ook te zijn! De opkomst schijnt boven verwachting te zijn (plm.30 personen) en het zijn allemaal gelijkgestemden. Ik raak aan de praat met een ex internationaal chauffeur en al snel gaat het niet meer over wandelen. We hebben heel veel raakvlakken, heel leuk, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling.
Ik raak wat later in gesprek met een dame die in het bestuur van het genootschap zit. Na een tijdje bekijkt zij mij van alle kanten en vraagt of ik degene ben die op de foto van de stempelpost in Schalsum staat?
Huh?
Hoe dan?
Lang verhaal kort, deze dame blijkt de bewuste foto op haar telefoon te hebben staan. Kijk, en zo krijg ik hem alsnog in bezit!

IMG-20230323-WA0003